Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
Az Általános Szolgáltatási Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák Nexidea Kft. (Visio Optika) (székhely: 6722 Szeged, Vitéz utca 30. , adószám: 26762768-2-06), mint szolgáltató (“Nexidea Kft.”) által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.
Visio Optika (Nexidea Kft.) adatai:
A szolgáltató neve: Nexidea Kft. (Visio Optika)
A szolgáltató székhelye: 6722 Szeged, Vitéz utca 30.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: [email protected]
Cégjegyzékszáma: 06-09-025334
Adószáma: 26762768-2-06
Telefonszámai: +36 30 156 6622
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató adatai:
- Név: Rackhost Zrt.
Cím: 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.
Elérhetőség: [email protected]
Alapvető rendelkezések
A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
Szerzői jogok
A VisioOptika védjegy, a honlapon található összes tartalom, a VisioOptika márkanév által megjelentetett promóciós anyagok az VisioOptika üzemeltetőjének (Nexidea Kft.) szellemi tulajdona és szerzői jogi védelem alatt áll.
Honlap helyes használata:
Az visiooptika.hu felhasználói honlapunkat csak jogszerű célokra használhatják:
- A helyi, nemzeti és nemzetközi jogok megsértése tilos
- Tilos a csalás, illetéktelen reklám bármilyen formában
- Tilos a szexuális, gyűlölködő, sértő, erőszakos, diszkriminatív, zaklató stb. tartalom
- A hamis személyazonosság használata nem megengedett
A felhasználók szabadon hozzászólhatnak honlapunkon. Az észrevételek azonban nem károsíthatják az VisioOptika vagy mások hírnevét, és nem lehetnek más felhasználók megtévesztésére vagy zaklatására.
Adatvédelmi irányelvek
A személyes adatok védelmét és kezelését az adatvédelmi irányelvek határozzák meg.
Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
A vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett bruttó ár (A termékek tartalmazzák az Áfát).
A webshopban a VisioOptika részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenítet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.
Vásárlási megállapodás, Rendelés menete
A rendelés menete
A webáruházból való rendeléshez válasszon ki egy terméket. A termék kiválasztása után ha a terméknél paramétert kell megadnia akkor, a legördülő listából válassza ki azt amelyikre Önnek szüksége van.
Adatbeviteli hibák kijavítása
A rendelés bármely szakaszában és a megrendelés elküldéséig a webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására.
Fizetési lehetőségek
- Üzletünkben bankkártya vagy készpénz
- Banki átutalás: A számla adatai a megrendelés visszaigazolásakor jelennek meg
- Bankkártya: Mastercard, Visa , Maestro
- Barion
- Utánvét (+200Ft , csak csomagautomatáknál)
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
Személyes átvételkor üzletünkben: Bankkártya (Visa, Visa Electron, Maestro, MasterCard) vagy készpénz.
FoxPost automatáknál bankkártyával tud fizetni.
PostaPonton fizethet készpénzzel és bankkártyával is, de csomagautomatáknál csak bankkártyával tud fizetni.
Szállítás és átvételi módok
-
Átvételi módok:
Átvétel optikai üzletünkben: ingyenes FoxPost automata: 990 Ft (30 000 Ft felett ingyenes) Futár (kontaktlencse): 1650 Ft (30 000 Ft felett ingyenes) Futár (ápolófolyadék): 1650 Ft (30 000 Ft felett ingyenes)
Házhozszállítás esetén nincs utánvétre lehetőség.
A szállítási költség tartalmazza az ÁFA-t
Az ár végleges, tartalmazza a csomagolást és a szállítást
Szállítási határidő
Raktáron lévő termékeink esetében 2-3 munkanap. Utánrendeléskor bizonyos termékek esetében (pl. tórikus Clariti kontaktlencse) akár 5 hét is lehet a szállítás, szférikus kontaktlencséink jóval gyorsabban kerülnek kiszállításra. Ezeket igyekszünk feltüntetni a termékleírásnál. Ápolószereink készlethiány esetén szintén utánrendelhetőek, ezek 1-2 héten belül megérkeznek Önhöz.
Megjegyzés:
A becsült szállítási határidők a csomag feladásának napjától számítanak, nem a megrendelés napjától
A megrendelések feldolgozása és teljesítés
A megrendelések feldolgozása 1 munkanapon belül megtörténik.
Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.
Elállás joga
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.
Fogyasztót a következő esetekben nem illeti meg az elállási jog:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, az elállásra és felmondási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
Napszemüvegek és vényköteles szemüvegek visszaküldése:
Az áru nem lehet használt vagy sérült. Az eredeti csomagolást nem szabad megsemmisíteni. Ha napszemüveget vagy kereteket szeretne visszaküldeni vagy kicserélni, a kézhezvételtől számított 14 napon belül, akkor szükséges, hogy a teljes terméket visszaküldje, beleértve a szemüvegtartót, a külső dobozt és mindent, ami a dobozban érkezett, mint például a törlőkendő és az azonosító matricák vagy címkék. Azaz a terméknek pontosan ugyanolyan állapotban kell lennie, mint amilyen az kézhezvételkor volt. A termék ezen elemek hiányában nem tekinthető teljesnek. Hiányzó vagy sérült elemek esetén a visszatérítés vagy a csere nem lehetséges. Köszönjük megértését és beleegyezését.
A vényköteles lencsék egyedi és különleges követelmények alapján készülnek, ezért azok nem visszatéríthetők. Kizárólag a keretek jogosultak a lehetséges visszatérítésre.
Elállási jog gyakorlásának a menete
1.2. A Fogyasztó elállási-, illetve felmondási jogát
a) az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján
1.3. A Fogyasztó az elállási- vagy felmondási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától
számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
c) a fogyasztó az elállási jogát a szerzódés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
1.4. Az elállási jogot és a felmondási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó nyilatkozatát a fent hivatkozott határidő lejárta előtt elküldi. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.
1.5. Ha a Fogyasztó eláll, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak vagy a Szolgáltató által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Fogyasztó viseli.
1.6. A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
1.7. A Felek megállapodnak, illetve a Fogyasztó kifejezetten beleegyezik, hogy a Szolgáltató a Fogyasztó valamennyi ellenszolgáltatást az elállástól ill. felmondástól számított tudomásszerzéstől számított 14 napon belül, bankszámlára utalással téríti vissza,e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. Utalvánnyal történő vásárlás esetén – fentebbiekre figyelemmel – a vételár azon részét, amelyet utalvánnyal fizettek meg, új utalvány kibocsátásával téríti vissza a Szolgáltató.
1.8. Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a Fogyasztó számára visszafizetendő összeget, amíg a Fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy a terméket visszaküldte. Ha a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.
Szavatosság és jótállás
Szavatosság
Kellékszavatosság:
Ön az Nexidea Kft. (Visio Optika) hibás teljesítése esetén a Nexidea Kft-al szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Ön az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Ön érvényesíteni már nem tudja.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Ön – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Nexidea Kft. számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Ön nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Nexidea Kft. költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Ön a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Nexidea Kft. adott okot. Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az Nexidea Kft.-val.
Ön közvetlenül az Nexidea Kft.-val szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket az Nexidea Kft.-tól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Nexidea Kft. csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája az Ön részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben az Nexidea Kft. bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Felhasználónak felróható okból keletkezett, nem köteles az Ön által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy a Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha Ön a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
Termékszavatosság:
A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – az előző pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Önt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Ön a gyártóval szemben érvényesítheti. Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A hiba felfedezése után Ön késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. Ön termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Nexidea Kft.) szemben gyakorolhatja.
A gyártó, forgalmazó (Nexidea Kft.) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak, forgalmazónak (Nexidea Kft. /Visio Optika/) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Szavatossági igények érvényesítése
Szavatossági igényeit Ön az alábbi címen érvényesítheti:
Név: Nexidea Kft.
Cím: 6722 Szeged, Vitéz utca 30.
Email: [email protected]
Jogérvényesítési lehetőségek
Panaszügyintézés helye
Ön a termékkel vagy a Nexidea Kft. tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Név: Nexidea Kft.
Levelezési cím: 6722 Szeged, Vitéz utca 30.
Telefon: 06 30 156 6622
Email: [email protected]
Az Ügyfél panaszával, észrevételével Ügyfélszolgálatunkhoz is, illetőleg a következő szervekhez is fordulhat:
1. Csongrád Megyei Békéltető Testülete:
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Kamarai kapcsolattartó: Jerney Zoltán
Telefon: +36-62/554-250/118
Fax: +36-62/426-149
E-mail: [email protected]
2. Fogyasztóvédelmi hatóságnál
Általános szerződési feltételek egyoldalú módosítása
-
Az VisioOptika az árváltozás és a vásárlási feltételek megváltoztatásának jogát fenntartja. Az esetleges változások a weboldalon való megjelenéstől számítva lépnek életbe, és minden vásárlás alkalmával a megrendelés idejében fennálló feltételek kerülnek elfogadásra.
-
A VisioOptika jogosult jelen Általános szerződési feltételeket a vásárlók Webáruház felületén történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Webáruház első használata alkalmával válnak hatályossá Önnel szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.
Tulajdonjog fenntartása
A vételár teljes kifizetéséig a termék az Nexidea Kft. tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – az Ön birtokába kerül, felelősséggel tartozik az Nexidea Kft. irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.
Vegyes rendelkezések
Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Felhasználó és a Szolgáltató a jelen Szabályzat hatálya alá tartozó, megegyezéssel 30 (harminc) naptári nap alatt nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kikötik a Szegedi Bíróság/Törvényszék illetékességét.
Jelen ÁSZF 2020. január 30-tól hatályos.